طرز کار کارتریج تونر : اگر به دنبال آن هستید که بدانید طرز کار کارتریج لیزری چگونه است ، باید به شما عرض کنیم که موتور های جستجو شما را به صفحه درستی هدایت کرده اند. نحوه عملکرد کارتریج تونر در عین سادگی ظاهری از پیچیدگی ها و دقت بسیار بالایی برخوردار است و برای درک بهتر این مطلب به شما پیشنهاد می کنیم که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و حاصل تلاش و تحقیقات تیم مدیریت محتوای گروه بلوط کالا را مطالعه فرمایید و در پایان نیز اگر نظر ، پیشهناد و انتقادی دارید با ما در میان بگذارید تا هم در تولید محتوای بهتر به ما کمک شده باشد و هم نکاتی که احتمالا از قلم افتاده اند را با سایر مخاطبین محترم سایت بلوط کالا به اشتراک بگذاریم.

 

قطعات کارتریج و طرز کار کارتریج تونر
قطعات کارتریج و طرز کار کارتریج تونر

 

 

طرز کار کارتریج تونر ( نحوه عملکرد کارتریج تونر ) :

کارتریج تونر در عین سادگی از پیچیدگی های خاصی برخوردار است. از ترکیبات تونر گرفته تا نقش بستن آن پودرهای سیاه و یا حتی رنگی بر روی کاغذ . میزان دقت در اینچ. میزان انتقال پودر بر روی برگه کاغذ و نیز از همه مهم تر سرعت چاپ. طرز کار کارتریج تونر به این صورت است که تمام فایل هایی که برای چاپ از طریق کابل USB به چاپگر لیزری ارسال می شود در ابتدا وارد بردی به نام فرمتر Formater شده و تصاویر و متون و یا به طور کلی فایل های ارسالی به چاپگر از هر نوع فایل و متنی تبدیل به کدهای دیجیتال می شوند و پس از آن از برد فرمتر به قطعه دیگری به نام لیزر ارسال می گردد که وظیفه آن تاباندن حروف و اشکال ارسالی از برد فرمتر به صورت اشعه های لیزر به روی درام کارتریج تونر است.

 

پیش از ادامه آنکه ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید، اگر مایل بودید می توانید مقاله دیگری با نام کارتریج تونر چیست را ابتدا مطالعه بفرمایید تا با خود کارتریج و قطعات آن و شکل ظاهری آن قطعات در ابتدای امر آشنا شوید و پس از آن ادامه این مطلب را مطالعه نمایید.

 

آغاز فعالیت کارتریج در پرینتر :

تا پیش از این هر چه بود طرز کار چاپگر لیزری بود اما از اینجا به بعد طرز کار کارتریج تونر است. تصاویر ، اشکال ، متون و ….. به صورت نور لیزر به روی درام تاباندیده می شوند و سطح خارجی درام با برخورد این اشعه لیزر بار مثبت به خود گرفته و تونر را که داری بار منفی ست به خود جذب می نماید. بدین صورت که هر قسمتی از درام که اشعه لیزر با آن برخورده کرده دارای بار مثبت شده و به اندازه مشخصی تونر را از مخزن به خود جذب می نماید و پس از آن با فشار بر روی کاغذ میگذارد.

درام Drum بعد از بار دار شدن توسط تابش لیزر به روی آن چرخیده و وارد مخزن تونر می گردد و به همان دلیل که بارهای غیر هم نام یکدیگر را جذب می نمایند حال که درام در کارتریج تونر با تابش لیزر دارای بار مثبت شده است همان قسمت ها تونر ها را که دارای بار منفی هستند به خود جذب می نمایندو در ادامه چرخش با برگه کاغذ برخورد کرده و تونر ها را با فشار به روی کاغذ می گذارند بعد از آن مقدار اندکی تونر که روی درام باقی مانده است در برخورد با قطعه ای به نام بلید از روی درام به مخزنی خالی به نام مخزن زباله منتقل می شود.

طرز کار کارتریج تونر به طور کلی در همین چند خط به سادگی بیان شد اما اگر تمایل دارید اطلاعات کامل تری پیرامون کارتریج ، نحوه عملکرد کارتریج تونر ، قطعات کارتریج تونر ، مواد تشکیل دهنده تونر و مسائلی از این دست داشته باشید.

 

طرز کار کارتریج تونر
طرز کار کارتریج تونر

 

فروشگاه بلوط کالا خود دستی بر آتش دارد :

به هر کدام از لینک ها و صفحاتی که در همین قسمت برای شما با لینک گذاری بر روی کلمات مشخص کرده ایم می توانید سری بزنید . اطلاعات جامعی پیرامون کارتریج تونر کسب نمایید. به دلیل آن که فروشگاه بلوط کالا خود از بزرگترین وارد کنندگان  و نیز از برترین تولید کنندگان در عرصه کارتریج تونر است از این رو در عرضه و فروش کاتریج تونر از اصلی ترین عوامل فروش در بازار ماشین های اداری و ملزومات چاپ محسوب می شود.

توصیه ما به شما پس از مطالعه مقاله : طرز کار کارتریج تونر این است که به صفحات دیگر این سایت نیز سری بزنید و از سایر مقالات فروشگاه بلوط کالا نیز بهره مند شوید و در پایان هر مطلب ، نظر ، پیشنهاد ، انتقاد و تجربیات خود را در قسمت نظرات ثبت نمایید تا هم باعث بهبود کیفی مطالب سایت شوید و هم با به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزنده خود با دیگران در بالا بردن سطح آگاهی عمومی جامعه نقش موثری ایفا کرده باشیم.

 

سخن پایانی :

در پایان جا دارد که از شما که تا انتهای مقاله طرز کار کارتریج تونر را مطالعه فرمودید و تا به اینجا با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی خود را ابراز داشته و از شما بابت وقتی که به ما اختصاص داده اید سپاس گزاری نماییم و از شما درخواست نماییم که هر گونه نظر و پیشنهاد سازنده خود را چه از طریق ثبت نظر در زیر هر صفحه و یا از طریق سایر راه های ارتباطی را از ما دریغ ننمایید. زیرا نظرات شما راهنمایی جامع برای شناخت نیاز مخاطبین سایت بلوط کالا می باشد.  قدرشناس این اعتماد شما هستیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تا نظر شما را جلب نماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *