کاغذ خردکن ایرانی و خارجی از زمانی که دولت ها گسترش یافته و ارگان ها و موسسات مختلف به آن ها پیوستند و بالطبع اسناد دولتی و محرمانه زیادی نگارش و یا چاپ شدند پا به عرصه وجود گذاشتند. شاید پیش تر در یک کاخ یا دفتر یک شخص بلند مرتبه یک شومینه یا شمع یا چراغ نفتی وجود داشت تا به وسیله آن اسناد محرمانه و نامه های مهمی که نباید برای عموم فاش می شدند سوزانده و امحا گردند اما در این زمانه دیگر سوزاندن یا پاره کردن نامه ها و اسناد مهم و محرمانه راه مطمئنی برای امحای آن ها نیستند. اگر قصد دارید با کاغذ خردکن ، انواع آن ، تاریخ پیدایش و …. آشنا شوید و یا چناچه قصد استعلام قیمت یا خرید کاغذ خردکن ایرانی و خارجی را دارید به شما توصیه می کنیم که حتما پیش از انتخاب خود این صفحه را به طور کامل مطالعه نموده و بعد از آن اگر همچنان نیاز به راهنمایی و مشاوره داشتید حتما با کارشناسان فروش فروشگاه بلوط کالا تماس گرفته و با بیان نیاز خود بهترین مشاوره پیش از خرید را تجربه کنید.

 

طرز کار کاغذ خردکن
طرز کار کاغذ خردکن

 

کاغذ خردکن و تاریخچه ی پیدایش :

نگارش نامه و مکتوب کردن درخواست های اداری و نیز ابلاغیه های مهم ، دستورات و قوانین جدید در ادارات ، سازمان ها ، ارگان ها و به  طور کلی در دولت ها یک امر رایج ، روزمره و متداول است. اما گاه به گاه پیش می آید که نیاز است نامه ای ، دستوری یا خبری پس از ابلاغ و خوانده شدن به دلایل امنیتی و یا حتی دلایل شخصی معدوم گردند. خب اگر نامه ها و دستورات کم باشند عمل امحا با دست نیز شاید به نظر معقول برسد اما باید توجه داشت که یکی از نا ایمن ترین روش های امحای کاغذ روش پاره کردن با دست است.

با گسترش و حجیم شدن دولت ها و افزایش چشم گیر نامه نگاری های اداری خصوصا گسترش نیروی های مسلح و ارتش ها که مباحث امنیتی در آن ها بالا ست و نیروهای مسلح در هر کشوری موظف به تامین امنیت و حفظ آن هستند لذا اختراع یک دستگاه کاغذ خردکن برای امحا و خردکردن کاغذ الزامی به نظر می رسید. در این زمان بود که شخصی به نام ابوت اگوستوس لاوو ( Abbot Augustus Low ) در تاریخ اول اگوست سال ۱۹۰۹ پس از میلاد مسیح موفق شد تا ۹۰۶ هزارمین اختراع دنیا را در ایالات متحده آمریکا به نام خود ثبت کند.

دستگاهی که با اختراع آن دستگاه های دیگری مانند سی دی خردکن و به طور کلی انواع دیگر خردکن ها ساخته و روانه بازار شدند. خرد کن هایی که از دی وی دی تا انواع وسایل ریز و درشت را خرد و تکه تکه می کردند. کاغذ خرد کن ها انواع گوناگونی دارند که در ادامه مطلب به طور کامل با تمام آن ها آشنا خواهیم شد.

 

گسترش نیاز به امحای مطالب نگارش شده با رواج صنعت چاپ و توسعه دولت ها :

هر چه دولت ها گسترش بیشتری پیدا کردند و نگارش نامه و مکاتبات بین افراد و سازمان ها و ارگان ها بیشتر شد نیاز به امحا نیز بیشتر به چشم می آمد. مکاتبات نظامی ، دولتی، دستورات، بخشنامه ها، ابلاغیه ها، سیاست گذاری ها، بودجه ها و غیره ، همه و همه بسیار پیش می آمد که نیاز باشد امحا شوند و به وسیله دستگاهی مانند کاغذ خردکن سپرده شوند.

کاغذ خردکن ها در ابتدا تنها کاری که انجام میدادند رشته رشته کردن کاغذ بود اما با گذشت زمان و پیشرفت و توسعه تکنولوژی و علم بشری دستگاه کاغذ خردکن با امکان پودر کردن کاغذ نیز اختراع، طراحی ، تولید و روانه بازار مصرف گردید. و با گذشت زمان مدام بهتر و قویتر شدند تا جایی که امروزه کاغذ خرد کن ها به سادگی گیره ها و سنجاقهایی که احیانا بر روی دسته ای از کاغذ ها باشند را نیز می توانند خرد کنند. همینطور انواع لوح فشرده مانند انواع CD و DVD و نیز انواع کارت اعتباری ، همین طور کارت های ورود و خروج و پرسنلی و یا حتی در مواردی فلش مموری ها را نیز می توانند به سادگی امحا و نابود نمایند.

 

طرز کار کاغذ خردکن :

کاغذ خردکن عمل کرد بسیار ساده ای دارد یک موتور قدرت مند دارد که به کمک چند چرخ دنده و شفت ، قدرت تولید شده در موتور را به قسمت خرد کردن کاغذ انتقال می دهند. قدرت در موتور الکتریکی تولید شده با چرخ دنده ها به فک های برش کاغذ انتقال می یابند و زمانی که کاغذ از دریچه مخصوص خرد شدن وارد این فک های برش شود سنسور هایی که در داخل این دریچه تعبیه شده اند ورود کاغذ را سنس کرده و دستور روشن شدن موتور را می دهند. سپس با حرکت فک ها کاغذ به درون آن ها کشیده شده و خرد می شود.

امروزه کاغذ خرد کن ها چه ایرانی باشند و چه خارجی در دو نوع رشته ای و پودری دسته بندی می شوند. اگر می خواهید تفاوت این دو نوع کاغذ خرد کن را بیشتر بدانید باید به یک حادثه تاریخی در ایران اشاره کنیم تا هم اهمیت خرید کاغذ خردکن ها را بیش تر بدانید و هم با ذکر این نمونه از نحوه و اهمیت استفاده از آن و هم علت اختراع مدل های پودری مطلع گردید.

 

تاریخچه کاغذ خردکن
تاریخچه کاغذ خردکن

 

 

برشی از تاریخ که اهمیت ماشین های امحا را مشخص می کند :

در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ زمانی که دانشجویان اقدام به تسخیر سفارت آمریکا کردند با مقادیر بالایی از اسناد محرمانه که با کاغذ خردکن رشته رشته شده بودند رو به رو شدند که ابن اسناد محرمانه ، قرارداد ها و مکاتبات سفارت آمریکا با افراد گوناگون در ایران ، ایالات متحده و سایر کشورها بود. به دلیل اینکه این استاد به طور کامل رشته رشته شده و از بین رفته بودند دانشجویان برای آن که از متون این نامه های محرمانه اطلاع پیدا کنند و اسرار جاسوسی سفارت ایالات متحده آمریکا را فاش کنند اقدام به چسباندن رشته های کاغذ در کنار هم کردند. آن ها رشته های کاغذ را با صرف زمان بسیار به هم چسبانده و آن روز بود که اسرار محرمانه سفارت آمریکا بر ملا شد و برای همگان آشکار شد که تا چه اندازه دسیسه و فتنه از آن سفارت آغاز و به بیرون سرایت کرده است. تا چه اندازه در کودتا ها ، ترور ها ، بمب گذاری ها و سایر عملیات خرابکارانه شرکت داشته اند و با چه افرادی در ایران و سایر کشورها ارتباط داشته و این امور را چه افرادی در ازای اخذ چه مبالغی انجام داده اند. تسخیر سفارت آمریکا شاه کلید باز شدن بیش تر رازهای سر به مهر بود.

اما آیا به اصل موضوع در متن بالا دقت کردید؟ کاغذ هایی که در کاغذ خردکن تکه تکه و امحا شده بودند به کمک چسب های نواری به هم چسبیده و راز آن ها بر ملا شد. این جمله دو مطلب را در خود دارد اول اهمیت استفاده از کاغذ خردکن برای امحای مدارک و اسناد مهم ، محرمانه و سری . دومین مطلب : اهمیت استفاده از کاغذ خردکن با کیفیت با توان بالا و قابلیت خرد کردن پودری.

 

توان و سرعت کاغذ خرد کن چه اهمیتی در نتیجه کار دارد ؟

اگر با خواندن مطلب بالا این سوال برای شما هم به وجود آمده که توان و سرعت چه اهمیتی برای من خواهد داشت کافی ست به همین برش تاریخی که در بالا مثال زدیم کمی دقت کنید. اگر دستگاه کاغذ خردکن خارجی ( این نشان دهنده این است که خارجی بودن یک محصول دلیل بر کیفیت آن نیست ) که سفارت آمریکا خریداری کرده و در ساختمان خود استفاده می کردند توان خرد کردن فرضا ۳۰ کاغذ همزمان را داشت یا فرضا یک برگ کاغذ A4 را به جای ۶ ثانیه در ۳ ثانیه امحا می کرد و باز اگر به جای خردکردن مدارک به صورت رشته ای آن ها را به صورت پودری امحا می کرد دیگر سندی برای بازیابی اطلاعات سفارت باقی می ماند؟ تا دانشجویان موفق به تسخیر لانه جاسوسی شوند همه مدارک ۳۰ برگ ۳۰ برگ با سرعت ۲ الی ۳ برابری از بین رفته بودند و آن هم به شیوه ای کاملا بدون بازگشت یعنی تمام مدارک تبدیل به پودر کاغذ می شدند که به هیچ عنوان قابل بازیابی و چسباندن نبودند . البته شکر خدا که این امکان در آن زمان وجود نداشت و دست دولت جنایتکار و خائن ایالات متحده آمریکا برای ما و جهانیان بر ملا شد. دولتی که به ظاهر با ما و در باطن بر ما بود. به ظاهر دست دوستی را به سمت دولت ها و حکومت ها در ایران دراز می کرد اما در دست دیگر دشنه ای برای فرصت مناسب داشت تا ضربه کاری خود را وارد کند.

حافظه ایرانیان هرگز دسیسه های شیطان بزرگ را هرگز فراموش نخواهد کرد. از بحث دور نشویم. کاغذ خردکن ایرانی یا کاغذ خرد کن خارجی اگر هم در کیفیت هیچ تفاوتی نداشته باشند قطعا در قیمت تفاوت بسیاری دارند. حاصل دست رنج کارگران زحمت کش ، مهندسین مجرب و سایر افرادی که در چرخه تولید تا فروش در حال تلاش و فعالیت هستند را اگر خریداری کنید خون تازه ای  به رگ های خشکیده اقتصاد ایران تزریق خواهد شد و قلب از تپش ایستاده این پیکر بی جان اقتصاد کشور دوباره زنده و بالنده خواهد شد.

 

خرید کاغذ خردکن
خرید کاغذ خردکن ایرانی

 

 

خرید کاغذ خردکن ایرانی یا کاغذ خرد کن خارجی ؟

کشور ایران خوشبختانه در تاریخ هرگز در تولید قطعات قدرت هیچ گونه کاستی در خود نداشته است. یعنی اگر با دقت بیشتری به سابقه تولید در ایران نگاهی دقیق بیاندازیم خواهیم دید که کشور ایران در تولید محصولات قدرت مانند توربین های بزرگ ، موتورهای برق برزگ ژنراتورهای غول پیکر و…. ید طولایی داشته است و بسیاری از تولیدات ایران به کشورهای اروپایی صادر می شد تا در تولیدات آن ها به کار رفته و در بسیاری موارد دوباره به خود ما به اسم تولید اروپا فروخته شود.

بنا بر این با توجه به توان بالای تولید قطعات قدرت در ایران و سابقه طولانی مهندسین ، متخصصین و کارگران ماهر کشور عزیزمان ایران توجیح اقتصادی برای ورود کاغذ خردکن خارجی به ایران وجود ندارد و خرید کاغذ خردکن ایرانی هم به گردش چرخ های صنعت در کشور کمک خواهد کرد و هم به رشد اقتصادی کشور و در نهایت به کاهش آمار بی کاری و پس از آن بالا رفتن قدرت خرید مردم و ارزش گرفتن واحد پول ملی منجر خواهد شد. اگر این جملات برای شما شعار گونه ، مزحک و به دور از باور به نظر می رسد در چند خط ساده به شما موارد فوق را اثبات خواهیم کرد.

 

خرید کالای با کیفیت ایرانی و ارتباط مستقیم با چرخه صنعت و اقتصاد کشور :

زمانی که بخواهیم یه خط تولید کاغذ خردکن را راه اندازی کنیم باید تعدادی متخصص ، تکنیسین فنی ، کارگر و دستگاه ها و ابزار هایی برای تولید را تهیه کنیم. خرید این دستگاه ها به سایر تولید کنندگان ایرانی کمک خواهد کرد تا به بقای خود ادامه داده و چرخ صنعت آن ها نیز به گردش در آید و با تولید مواد اولیه از معادن ایران صنعت معدن نیز گسترش خواهد یافت و پس از آن زمانی که خط تولید در این کارخانه راه اندازی شود حال نوبت کارگران ، متخصصان و مهندسین این کارخانه است تا با تولید کاغذ خردکن با کیفیت و عرضه آن به بازار گردش مالی برای خود و کارخانه بوجود آورند . تا به اینجا چرخه تولید یک کارخانه باعث گردش چند صنعت دیگر شد : هم معادن مواد اولیه و هم سایر کارخانجاتی که دستگاه های خط تولید را ساخته اند اما تولید کاغذ خردکن یا هر کالای با کیفیت ایرانی با با ارزش شدن پول ملی در کجاست؟

این هم پاسخ ساده ای دارد. صادرات . زمانی که شما از سایر کشورهای دنیا مواد خام و مواد اولیه را وارد نکنید، سرمایه را در داخل کشور نگه داشته اید و زمانی که در داخل خط تولید محصولی را راه اندازی کنید هم که در بالا توضیح دادیم و اما زمانی که محصولات تولید شده را به سایر کشورهای جهان صادر کنید سرمایه آن کشور ها را وارد ایران نموده اید و این ورود سرمایه در نهایت به افزایش ارزش پول ملی ختم خواهد شد.

بله خرید هر کالای تولید داخل کشور کمک بسیار بزرگی به اقتصاد و صنعت خواهد بود.حال وقت آن است که بسنجیم تفاوت خرید کاغذ خردکن ایرانی و خارجی آیا در همین نکاتی که عرض کردیم است یا تفاوت های دیگری هم وجود دارد؟

 

خرید کاغذ خردکن ایرانی

 

 

بررسی و مقایسه کاغذ خردکن خارجی و ایرانی :

خب این بررسی هم از دیگر موارد ساده ای ست که هم بیان آن چندان ضروری نیست و می توانید خود محاسبه کنید و هم گفتن آن بی فایده نخواهد بود. بجز اینکه خرید کاغذ خرد کن خارجی باعث خروج ارز ، کاهش ارزش پول ملی، تعطیلی کارخانه های تولیدی و در نهایت بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور خواهد شد باید به این نکات نیز دقت کنید که ارائه خدمات و تامین قطعات یدکی برای این دستگاه ها نیز گران قیمت و بسیار دشوار است. یعنی با یک تحریم ساده دیگر واردات این محصول و همه قطعات یدکی و مورد نیاز آن با مخاطره رو به رو شده و دردسر آفرین خواهد بود. وقتی قطعات مصرفی و یدکی اصل وارد کشور نشود، شرکت هایی که کار کرد کاغذ خرد کن خارجی را ضمانت کرده اند مجبور خواهند بود برای تامین قطعات مورد نیاز خود رو به خرید اجناس تقلبی و بی کیفیت بیاورند. و در نهایت راندمان دستگاه کاهش یافته و در نهایت دارندگان آن به این نتیجه برسند که تعویض آن با یک کالای با کیفیت تر بسیار به صرفه تر خواهد بود.

اما با خرید کاغذ خردکن ایرانی علاوه بر تمام مواردی که در بالا پیرامون اقتصاد و صنعت و ارزش پول ملی و کاهش آمار بی کاری و …. گفته شد باید به این دقت کرد که وقتی یک شرکت در داخل ایران اقدام به تولید کاغذ خردکن نماید قطعا قطعات مصرفی و لوازم یدکی آن را نیز به اندازه نیاز بازار تولید کرده و هم خود در اختیار دارد و هم به سایر نمایندگی های مجاز و دفاتر فنی تعمیر کاغذ خردکن که متقاضی خرید باشند تحویل خواهد نمود. یعنی یک دستگاه خریداری می نمایید که هم به چرخه اقتصاد و صنعت کمک کرده است و هم ضمانت نامه معتبر دارد و هم خدمات پس از فروش گسترده و طولانی مدت در سراسر ایران. و هر بار به هر قطعه ای که نیاز پیدا کنید قطعه اصلی از کارخانه تولید کننده برای شما ارسال خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *